Erasmus+ online hra

/*! elementor - v3.23.0 - 05-08-2024 */ .elementor-widget-text-editor.elementor-drop-cap-view-stacked .elementor-drop-cap{background-color:#69727d;color:#fff}.elementor-widget-text-editor.elementor-drop-cap-view-framed .elementor-drop-cap{color:#69727d;border:3px solid;background-color:transparent}.elementor-widget-text-editor:not(.elementor-drop-cap-view-default) .elementor-drop-cap{margin-top:8px}.elementor-widget-text-editor:not(.elementor-drop-cap-view-default) .elementor-drop-cap-letter{width:1em;height:1em}.elementor-widget-text-editor .elementor-drop-cap{float:left;text-align:center;line-height:1;font-size:50px}.elementor-widget-text-editor .elementor-drop-cap-letter{display:inline-block}

V rámci Erasmus days 2020 sme sa zapojili do oslavy programu Erasmus+ s online hrou určenou pre stredoškolákov. Stredoškoláci, ktorí sa zapojili a hru úspešne dokončili, boli zapojení do žrebovania o pizzu pre celú triedu.  Hra prebiehala v dátume od 15. do 17.10.2020, ako súčasť Erasmus Days 2020. 

 

Do hry sa zapojilo 51 ľudí, na pár jednotlivcov, prevažne stredoškoláci, z 29 rôznych tried na  28 stredných školách v rámci celého Slovenska. Výherná trieda, ktorá bola vyžrebovaná cez ich študenta Štefana Ondríka, je trieda 1.A. na Obchodnej akadémii v Dolnom Kubíne. 

 

Ako hra vyzerala? 

Hra Svet Erasmus+ bola ako online kvíz, v ktorom plnením úloh, spájaním logických súvislostí či hľadaním odpovedí online, získaval hráč správne odpovede a došiel až do cieľa tejto hry. Hra prebiehala v online prostredí, cez aplikáciu Actionbound, avšak bolo potrebné použiť aj papier a pero/ceruzku na poznámky.  Hru hrali jednotlivci, nie tímy. 

/*! elementor - v3.23.0 - 05-08-2024 */ .elementor-widget-image{text-align:center}.elementor-widget-image a{display:inline-block}.elementor-widget-image a img[src$=".svg"]{width:48px}.elementor-widget-image img{vertical-align:middle;display:inline-block}

Príbehom hry sprevádzala postava Gerita. Pán Gerit, bol vykreslený ako starší muž, elegantný gentleman, ktorý však stratil pamäť. Vo vrecku našiel zápisník a pri sebe mal kufor, zamknutý na číselnú zámku. Nevedel, čo sa stalo, kde sa nachádza, ani to, ako sa na to miesto dostal. Potreboval zistiť, odkiaľ pochádza, aby vyhľadal známych, ktorí sa o neho môžu postarať. Ako hráči prechádzali hru, stretávali sa cez videá s rôznymi zahraničnými dobrovoľníkmi, organizáciami alebo účastníkmi mládežníckych výmen, ktorí ho posúvali ďalej. Rozuzlenie príbehu nastalo, keď Geritovi nájdu jeho domovskú národnú agentúru v Holandsku, Haagu. Zistili, že postava Gerita je potomok filozofa menom Erasmus Roterdamský, po ktorom je pomenovaný aj program Erasmus+ a Gerit bol vyslaný ako hosť na oslavy Erasmusdays, avšak v kancelárií si zabudol svoje lieky na pamäť. 

 

Cez čo sa študenti dozvedeli nové informácie? 

 

Cez videá, kde je komplexne predstavený Európsky zbor solidarity, či to, ako funguje mládežnícka výmena, a cez reálne svedectvá zahraničných dobrovoľníkov sa hráči dozvedeli viac o možnostiach programu Erasmus+. Konkrétne cez náš projekt Solidarity, v rámci ktorého sme organizovali mládežnícku výmenu, sa dozvedeli viac o tom, ako mládežnícka výmena vyzerá, čo je jej zámerom a video-svedectvá mladých zúčastnených hovorili o ich konkrétnej skúsenosti s výmenou. Cez video zahraničného dobrovoľníka na Slovensku a slovenského dobrovoľníka v zahraničí sa dozvedeli o možnosti zahraničného dobrovoľníctva. Sumárne zhrnutie a predstavenie Európskeho zboru solidarity sa udialo cez krátke animované video o EZS. Prácou s webstránkou ec.europa.eu  sa dozvedeli viac o Národných agentúrach a ich úlohe. Tieto informačné média spolu so sprievodnými textami hry boli súčasťou hry a zahrnuté do zadaní, s ktorými bolo potrebné pracovať a cez ktoré hráči nachádzali správne odpovede. 

Podrobný popis hry s konkrétnymi videami, obrázkami a popismi nájdete tu. 

 

Reakcie študentov na hru: 

Reakcie študentov boli pozitívne a takáto forma prezentácie sa im páčila: 


“Táto hra sa mi páčila, dozvedela som sa niečo o Erasmus +, za čo som veľmi rada, keďže ma to už predtým dosť zaujímalo ale nemala som v tom veľmi jasno. Všetkým Vám patrí od nás všetkých zapojených jedno veľké ĎAKUJEME!!!” Victoria, Gymnázium bilingválne Tomáša Ružičku , Žilina. 

“Určite by som sa rad zúčastnil týchto mobilit pretože už s nimi mám skúsenosti a taktiež táto hra mi len pripomenula aké skvele sú. Hra bola super a naozaj sa mi páčila. Fungovala ako mala a bavilo ma pokračovať v úlohách. Čiže ďakujem za sprijemnie času,” Adam, Gymnázium Antona Bernoláka, Námestovo

Príbeh trolejbusára Tomáša Komrsku nebol taký jednotvárny, ako sa na počiatku mohol niekomu zdať. Počas svojho kariérneho zostupu si uvedomil, že patrí medzi ľudí, ktorí síce vedia príkazy dávať, no sú lepší v ich prijímaní a plnení. Rozpovedal nám ako sa z  úspešného podnikateľa, ale zároveň bojujúceho s depresiami, stal trolejbusár, ktorý sa do práce teší a popri tom je schopný napísať knihu z príbehov, ktoré cestou pozbiera.

“Zo začiatku to bolo celkom náročné, nevedel som sa do toho dostať. No skúsil som to znovu a potom mi to už pálilo. Prevedenie a myšlienka hry bola naozaj úžasná, výborne ste to všetko skĺbili. Ďakujem! A rád by som sa v budúcnosti zúčastnil aj takej výmeny alebo dobrovoľníctva,” Martin SOŠ Technická, Zvolen

Exit mobile version