V každom žiakovi tkvie potenciál

/*! elementor - v3.23.0 - 05-08-2024 */ .elementor-widget-text-editor.elementor-drop-cap-view-stacked .elementor-drop-cap{background-color:#69727d;color:#fff}.elementor-widget-text-editor.elementor-drop-cap-view-framed .elementor-drop-cap{color:#69727d;border:3px solid;background-color:transparent}.elementor-widget-text-editor:not(.elementor-drop-cap-view-default) .elementor-drop-cap{margin-top:8px}.elementor-widget-text-editor:not(.elementor-drop-cap-view-default) .elementor-drop-cap-letter{width:1em;height:1em}.elementor-widget-text-editor .elementor-drop-cap{float:left;text-align:center;line-height:1;font-size:50px}.elementor-widget-text-editor .elementor-drop-cap-letter{display:inline-block}

„Úlohou učiteľa je pomôcť žiakom hľadať jeho dobré vlastnosti a ukázať mu cestu ako ich v sebe nájsť. Kľúčom k dobrému učeniu sú dobré vzťahy učiteľ – žiak. Až vtedy môže učiteľ byť dobrým učiteľom a učiť dobre svoj predmet.“ Aj toto posolstvo odznelo počas prvého workshopu, ktorý pripravil náš poľský projektový partner Szkola podstawowa – Mala Lipnica na tému „V každom žiakovi tkvie potenciál – ako ho odkryť a využiť pre jeho rozvoj?“ 

 

Tento workshop bol určený pre všetkých učiteľov z poľskej a slovenskej strany Oravy. O svoje skúsenosti sa podelil skúsený poľský lektor Wojciech Papaj. 

 

Workshop bol určený pre všetkých učiteľov, ktorí chcú identifikovať a podporiť individuálne schopnosti detí a mladých ľudí. Zároveň to vnímajú ako jednu z najdôležitejších úloh školy ale tiež skutočnú výzvu. Je to výzva, ktorá môže byť skutočným dobrodružstvom pre učiteľa aj študenta.

Hovorili sme o tom, ako túto výzvu zvládnuť cez budovanie sebavedomia dieťaťa a pocitu bezpečnosti v škole. Súčasťou bola aj téma hodnotenia a jeho významu v kontexte jeho úlohy. „Hodnotenie je veľmi emocionálna záležitosť. Môže veľmi potešiť, ale aj zraniť. Úlohou hodnotenia má však inú úlohu – informovať, na akej úrovni sa dieťa nachádza. Namiesto toho sa hodnotenie stáva symbolom úspechu alebo porážky, čo nie je motivujúce a žiak sa ľahko stotožní s úrovňou svojich známok. Hodnotenie je dôležité, ale nesmie byť jedinou formou komunikácie k schopnostiam žiaka,“ hovorí lektor. Súčasťou boli aj konkrétne metódy a aktivity, ktoré môže učiteľ využiť vo svojej praxi ako napríklad metodické kocky, týždenné plány pre žiakov, autokratívna kartotéka, vzdelávacie hexy a ďalšie.

 

A myšlienka na záver: „Nepýtajte sa Vašich detí po príchode zo školy ako prvé, akú známku dostali, ale čo sa naučili. Podľa toho, aké otázky sa detí o škole pýtame, podľa toho sa naučia školu vnímať a hovoriť o nej,“ hovorí lektor W. Papaj.

Viac o projekte Cesty k dobrému vzdelaniu.

„Projekt je spolufinancovaný Európskou úniou z prostriedkov Európskeho fondu regionálneho rozvoja v rámci Programu cezhraničnej spolupráce Interreg V-A Poľsko Slovensko 2014 -2020.“

„Podujatie sa realizuje v rámci projektu Cesty k dobrému vzdelaniu, číslo INT/ET/ZA/3/III/A/0239. Úloha: Podpor učiteľov základných a stredných škôl.“

/*! elementor - v3.23.0 - 05-08-2024 */ .elementor-widget-image{text-align:center}.elementor-widget-image a{display:inline-block}.elementor-widget-image a img[src$=".svg"]{width:48px}.elementor-widget-image img{vertical-align:middle;display:inline-block}
Exit mobile version